|
LIVSORIENTERINGSKURSET
Som anført i kapittel 4, kan f.eks. livet deles opp i åtte tilskyndelser eller aspekter, og menneskets overlevelse avhenger av deltakelsen i hver av disse åtte dynamikkene og dermed hvordan dets aktiviteter er samordnet med dem. På dette kurset foretar personen et dyptgående studium av de åtte dynamikkene. I motsetning til tidligere forsøk han eventuelt har foretatt i denne retningen, sørger imidlertid en spesiell auditeringsprosess på dette kurset for at det blir lagt vekt på hans personlige involvering i hver dynamikk, noe som gjør ham i stand til å inspisere dem enda nærmere, og dermed oppnå et krystallklart syn på hele livet.
Nå kan han fra et langt bedre utgangspunkt enn noen gang før se på livet sitt, dynamikkene sine, den innflytelsen han har på disse dynamikkene, og på beslutningene sine underveis og hvordan de har bidratt til at han befinner seg der han er akkurat nå. Et studium alene ville ikke føre til denne bevisstheten. Man trenger også auditering.
Med dette tilstrekkelig brede overblikket kan han nå begynne å skille mellom de handlingene som fremmer overlevelse, og de som hindrer overlevelse. Dette gjør det nødvendig med ytterligere auditering, som Hubbard utviklet spesielt for Livsorienteringskurset. Auditeringen resulterer i en sikker, subjektiv forståelse av hva som skjer i tilværelsen hvis dynamikkene ikke lenger er samordnet.
|