|
SUKSESSHISTORIER I
SCIENTOLOGI
eg har vært lærer i nesten tjue år og student i nesten femti. I løpet av denne tiden har jeg sett og opplevd mye som har blitt beskrevet som «utdanning». Noe av det har vært godt, men en overveldende del har hatt liten eller ingen varig verdi.
Som student fant jeg det vanskelig å gjøre noe annet enn å benytte meg av min ferdighet til å lære ting utenat. Jeg bare lærte ting utenat uten virkelig å forstå hvorfor jeg gjorde det. Formålet var egentlig bare «å bestå».
Mitt første kurs i den studieteknologien L. Ron Hubbard hadde utviklet, ga meg energi som student og verktøyene til å angripe studiene med et mål for øye, og til å lære noe på en slik måte at det kunne brukes. Det var denne teknologien som ga meg min første virkelige interesse for å undervise. Det gikk opp for meg at med disse grunnleggende verktøyene fra denne virkningsfulle teknologien, var jeg ikke bare i stand til å lære hva jeg ville, men jeg kunne også hjelpe andre til å lære på en skikkelig måte.
I nesten 20 år har jeg arbeidet med studenter i alle aldre og fra hele verden, og jeg har oppdaget at de alle lider under de samme studierelaterte problemene, og at når de først er i besittelse av Hubbards banebrytende teknologi, har de de nødvendige verktøyene til suksessfullt å kunne lære hva det skulle være. Jeg kan ikke tenke meg noen større gave å gi et barn (eller en voksen) enn disse lett anvendelige studieverktøyene. De varer hele livet, de åpner døren til framtiden på vidt gap, og de frigjør et potensial som hele tiden har vært der.
B.W.
Studenthatten
|