|
APPLIED
SCHOLASTICS
Resultater
De dokumenterte resultatene fra Applied Scholastics programmer sier mye om verdien av dem. Her er et representativt utvalg:
På en skole i Los Angeles hvor studieteknologien brukes gjennom hele skoleåret, skårer elevene regelmessig 30 prosent over det nasjonale gjennomsnittet. Og i den nasjonalt anerkjente California Achievement Test, skårer elever i fjerde klasse to eller flere klassenivåer over normen i lesning, matematikk og språk.
Som resultat av et lese- og skriveprogram i Sør-Afrika oppnådde elevene en gjennomsnittlig forbedring i lesealder på to år og tre måneder. Videre har elever i offentlige skoler som er utdannet i studieteknologi, vist en bemerkelsesverdig økning i ståkarakter for alle fag. Fra juni til desember 1995, økte for eksempel den gjennomsnittlige prosenten som besto i 19 skoler fra 43 prosent før bruk av studieteknologi, til 78 prosent etter at den ble tatt i bruk.
|