|
DIANETIKKS OG
SCIENTOLOGIS HISTORIE
For å dekke den stadig stigende etterspørselen etter opplysninger om Scientologi og Dianetikk, utga Kirken i mars Orientering, som er den viktigste filmen om Scientologi som noensinne er produsert. Orientering tar tilskueren med på en guidet rundtur i en mønster-Scientologikirke og gir et førstehånds innblikk i religionen og dens trossetninger, praksis, formål, resultater og hvordan Scientologi forholder seg til tilskuerens egen framtid som et åndelig vesen.
I mars samme år gikk Scientologi og Dianetikk også inn i cyberspace, det vil si det enorme datanettverket Internett, som gir informasjon til anslagsvis 50 millioner mennesker over hele verden. Scientologis og Dianetikks websted er blant de største på Internett. Det omfatter ca. 32 000 sider, 7000 bilder og høyteknologiske innslag som f.eks. en virtuell rundtur i Scientologikirkene. I løpet av de første seks månedene ble webstedet besøkt av over 2 millioner mennesker.
Den dramatiske økningen i interessen for Dianetikk og Scientologi gjorde det nødvendig å gjøre Kirkens ledelsesfunksjon mer strømlinjet. Et korps på 100 høyt utdannede og erfarne ledere fikk ansvarlige nøkkelstillinger innenfor alle større kontinentale soner for å forberede Kirken på de kravene som ekspansjonen stiller idet Scientologi beveger seg inn i framtiden.
I mai kom meldingen om et historisk øyeblikk i Scientologi starten på Teknologiens gylne tidsalder. Dette innebar rett og slett følgende: Nye tekniske programmer og gjennombrudd som var utformet slik at de ikke bare kunne frambringe perfekte auditører, men også gjøre nivået av perfeksjon tilgjengelig for millioner. Det å få millioner til å auditere millioner var det målet Hubbard hadde satt seg.
|