Dansk - ScientologiDeutsch - ScientologyDutch - ScientologyEnglish - ScientologyEspañol - ScientologyFrançais - ScientologieItaliano - ScientologyGreek - ScientologyJapanese - ScientologyMagyar - SzcientológiaNorske - ScientologiRussian - ScientologyHebrew - ScientologySvenska - Scientologi
Hva er Scientologi?
Søk
HovedmenyHjemKontaktNyheterBokhandelOrdlisteLenker

Forord
Scientologi: Bakgrunn og opprinnelse
Scientologis prinsipper og anvendelse
Tjenestene i Scientologi
Prestelige ethikk. og justistjenester
Scientologis Effektivitet
Scientologikirker og deres Aktiviteter
Samfunnsorienterte Aktiviteter
Sosiale forbedringer
Verdensinstituttet for Scientologivirksomheter (WISE)
Sosiale forbedringsaktiviteter
Statistikker og vekst i Scientologi
En Scientologikatekisme
L. Ron Hubbard
Referanser
SVAR PÅ NOEN AV DE VANLIGSTE SPØRSMÅLENE

Er Scientologi tilhenger av veldedighet og sosiale velferdsordninger?

Ja. Imidlertid er scientologer også tilhengere av prinsippet om at det er nødvendig «å gi noe for å få noe» i ethvert forhold. Hvis et menneske bare tar imot og aldri gir noe, vil det miste sin selvrespekt og bli ulykkelig. Derfor vil ethvert veldedig program som er sponset av Scientologi, ofte søke å oppmuntre dem som tar imot denne veldedigheten, til å bidra og gi noe tilbake ved personlig å hjelpe andre som er i nød. Slike bidrag gjør at man kan ta imot hjelp og samtidig bevare sin selvrespekt.

Forrige Neste
 

| Hva er Scientologi? | Lenker | Ordliste | Scientologi: Et nytt syn på livet | Scientologi-Religionen | Dianetikk | Scientology |
| Scientology (Italiano) | Scientology (Deutsch) | Scientologie (Français) | Scientology (Español) | Scientology (Taiwanese) |

| L. Ron Hubbard | Frivillige Scientologi-prester | Narkotika fakta | Hva er menneskerettigheter? | Hva scientologer sier om Scientologi |
| L. Ron Hubbard til grunnleggelsen av Dianetikk og Scientologi | David Miscavige Stryeformann i styret for Religious Technology Center |
© 2000-2011 Den Internasjonale Scientologikirken. Alle rettigheter forbeholdt.

For varemerke informasjon.