|
STUDIETEKNOLOGI:
EFFEKTIV LÆRING OG UTDANNING
EN TEKNOLOGI SOM FREMMER FORSTÅELSEN
I årene etter Hubbards gjennombrudd i forbindelse med betydningen av det misforståtte ordet, utviklet han en omfattende teknologi som gjør det mulig for en å oppklare de misforståtte ordene eller symbolene man
støter på.
Videreføringen av ideer fra ett sinn over til et eller flere andre baserer seg på ord, symboler, lyder, bilder, følelser og tidligere assosiasjoner. I alle utviklede kulturer er ord det viktigste av disse. De kan være skrevne eller talte. Mens ordenes utvikling og betydning har blitt til hele fagområder (mange av dem meget lærde og verdifulle), er det praktisk talt aldri blitt forsket i ords virkning eller i konsekvensen hvis de misbrukes eller ikke blir forstått.
Det man ikke hadde forsket i eller visste før Hubbard utviklet studieteknologien, var at strømmen av ideer i ethvert budskap eller innen ethvert utdanningsfelt kan blokkeres, slik at ytterligere forståelse undertrykkes fra dette bestemte punktet og videre framover.
I tillegg kan det misforståtte ordet ha den virkning at det oppstår uvitenhet, apati og opprørstilstander i klasserommet, og lavere produktivitet på arbeidsplassen.
Ikke bare forble disse faktorene uoppdaget før Scientologi kom inn i bildet, men det fantes selvfølgelig heller ingen teknologi til å avhjelpe problemet.
|