|
APPLIED
SCHOLASTICS
Slike tall er imponerende, men er del av et mye større bilde. I Folkerepublikken Kina, hvor mange millioner mennesker er analfabeter, har Applied Scholastics International vært aktive siden 1984. Siden da har over 5000 lærere blitt utdannet i studieteknologien. I byen Kunming, provinshovedstaden Yunnan, krever nå byens skoleforvaltning at engelsklærerne i 7. 8. klasse bruker de kinesiske oversettelsene av Hubbards studieteknologi i sin lærerutdanning. Utdanningskommisjonen i Shandong var med på å finansiere et brevkurs for lærere, for å
få L. Ron Hubbards studieteknologi raskere ut til befolkningen. Og det største lærebokforlaget i Kina lærte opp redaksjonsmedlemmene sine med Applied Scholastics kurs, for å forberede en mer utstrakt bruk av studieteknologien over hele landet.
I Costa Rica har en omfattende utdanning av lærere i studieteknologien resultert i en raskere og grundigere innlæring av engelsk som fremmedspråk for lærere. I anerkjennelse av den rollen Hubbards studieteknologi har spilt for å heve utdanningskvaliteten, overrakte en representant fra Utdanningsdepartementet i Costa Rica en utmerkelse til Applied Scholastics ved markeringen av tjueårsjubileet i Los Angeles i 1992.
I Mexico har studieteknologien vært i bruk siden 1976, til nytte for tusenvis av studenter. Bare i 1995 ble over 1200 lærere i én stat utdannet i bruken av Grunnleggende studiehåndbok.
For å gi et videre perspektiv på studieteknologiens verdi i undervisning, siterer vi disse ordene fra en erfaren engelskprofessor og prisbelønnet lærer:
«Jeg har aldri vært så fornøyd med arbeidet mitt eller oppnådd så gode akademiske resultater så kontinuerlig, som siden jeg innførte L. Ron Hubbards studieteknologi
i klassene mine. Ingen lærer burde gå inn i
et klasserom uten denne kunnskapen. Ingen studenter burde forlate en skole uten denne kunnskapen. Dette er det vi alle skulle ha visst for lenge siden, men ikke visste. Takk, L. Ron Hubbard, for din gave til menneskeheten.»
|