|
APPLIED
SCHOLASTICS
|
|
Hver uke benytter hundrevis av studenter seg av tjenestene til Hollywood Education and Literacy Project (HELP), som ble kalt et «mønster-prosjekt» av California Youth Mentoring Initiative fra guvernørens kontor.
|
Prosjekter på grasrotnivå bringer håp og suksess
Mange har tatt studieteknologien i bruk på bred basis i andre sammenhenger enn skolen, da de har innsett at analfabetisme er årsaken til mange øvrige samfunnsonder, bl.a. fattigdom og ungdomskriminalitet. De arbeider direkte i lokalsamfunn som har vært helt fremmede for meningsfull utdanning.
I byen Compton i Los Angeles-området arbeider World Literacy Crusade, en allmennyttig utdanningsorganisasjon som ble grunnlagt av en baptistprest, sammen med Applied Scholastics International for å etablere skrive- og leseprogrammer som benytter studieteknologien i lokalsamfunnene. Ungdomsarbeidere har beskrevet disse programmene som «sendt fra himmelen». For ikke bare har de yngre barna i markert grad økt sine lese- og kommunikasjonsferdigheter ved hjelp av L. Ron Hubbards studiematerialer, men selv bandemedlemmer, som vanligvis forakter ethvert forsøk på å forbedre deres lese- og skriveferdigheter, møter nå frivillig opp til undervisningen. En prest i området, som jobber med programmet, kommenterer: «Dette studiematerialet vil gjøre mennesker frie.»
I Lynwood, California, ble lærere fra World Literacy Crusade invitert til å hjelpe elever med lærevansker i offentlige skoler til å bedre sine ferdigheter i lesning og matematikk. Det gjennomsnittlige lesenivået ble forbedret med åtte skolemåneder i løpet av bare sju uker
med deltidsundervisning. Matematikkprøver ble forbedret med 10 prosentpoeng i samme periode.
Samtidig har Applied Scholastics i samarbeid med afroamerikanske kirker også iverksatt et program som utdanner foreldre til hjelpelærere, slik at de kan gi studieteknologien videre til sine familier og andre i lokalsamfunnet. Siden da har programmet spredt seg til andre byer i USA. Inspirert av World Literacy Crusade var faktisk mer enn 30 lignende utdanningsprogrammer i gang i USA, Canada, Australia, Malaysia og New Zealand i 1988. Alle arbeider de med etniske grupper og innfødte.
|