|  | 
STUDIETEKNOLOGI:  
EFFEKTIV LÆRING OG UTDANNING 
EN BRUKBAR LØSNING: 
STUDIETEKNOLOGI 
De seneste årtienes feilslåtte forsøk på å forbedre kvaliteten i undervisningen reiser et viktig spørsmål: Når man har viet så stor oppmerksomhet til å forbedre utdanningen og det blir brukt milliarder hvert år på å avhjelpe situasjonen, hvorfor har forbedringen da blitt så minimal? 
Svaret er ganske enkelt: Kreftene har vært rettet mot å løse de gale problemene. 
Bak fiaskoene i undervisningssektoren ligger et fundamentalt problem som nesten er oversett overalt: Elevene har aldri fått lære hvordan man lærer. 
Elevene blir kastet ut i skoleutdanningen og skal lære det grunnleggende uten først å få undervisning i det man må gjøre for å lære disse emnene. Etter hvert som de blir eldre, blir de stilt overfor stadig mer kompliserte studier  fremdeles uten noensinne å ha lært hvordan man lærer. 
Å lære hvordan man lærer har vært den livsviktige ingrediensen som har manglet, og dette faktumet har sinket alle former for innlæring. Det har vært et handikap for folk både i skolen og senere i livet. 
 
       |