|
KEY TO
LIFE
Som det gikk fram av forrige kapittel, hadde Hubbard i 1950-årene funnet årsaken til disse problemene, og i 1964 hadde han utviklet sin banebrytende studieteknologi. Sent i 1970-årene skjønte han likevel at på grunn av det stadig mer omseggripende kulturelle forfallet, trengte selv denne teknologien en mer grunnleggende tilnærming. Vi hadde nå fått generasjoner av mennesker som var blitt bombardert med store mengder informasjon som de ikke var i stand til å forstå, og disse menneskene hadde følgelig blitt tilskuere i stedet for deltakere i samfunnet. De hadde sluttet å kommunisere med livet, noe som egentlig betyr at de ikke lenger var i stand til å gi eller motta kommunikasjon på en ordentlig måte.
Hubbard skjønte at hvis man virkelig forstår det man leser og hører, og hvis man virkelig er i stand til å gjøre seg forstått overfor andre, vil hele livet ligge åpent for en. Og på den annen side vil man være avskåret fra livet i samme grad som man ikke er i stand til å uttrykke seg eller få andre til å forstå hva man mener, og selv ikke forstår hva andre kommuniserer. For å løse problemet med en verden som er ute av kommunikasjon, utviklet L. Ron Hubbard en metode som ikke bare lærer en analfabet å lese og skrive, men som også gjør at alle kan bli bedre til å forstå og bli forstått.
Det er dette som er Nøkkelen til livet.
Nøkkelen til livet er et viktig gjennombrudd på området kommunikasjon. Trinn for trinn fjerner det årsakene til at en person ikke klart forstår det han leser, skriver og hører, og til at andre ikke forstår ham.
|